شرایط و قوانین استفاده از خدمات فروش آنلاین
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده بهینه از فروشگاه آنلاین ناتار به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وب سایت ناتار به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات ناتار است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین ناتار از سوی کاربر است.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید کلیه اصول و رویه‌های ناتار منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده است و متعاقباً کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در قوانین مندرج، رویه‌ها و خدمات ناتار تغییراتی در آینده ایجاد شود، در همین صفحه منتشر و به روز رسانی می‌شود و شما توافق می‌کنید که استفاده مستمر شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات ناتار اقدام کند.
همچنین از آنجا که سایت ناتار یک فروشگاه اختصاصی آنلاین است، طبق قانون تجارت الکترونیک مشتری یا مصرف‌کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید محصولات ناتار اقدام می‌کند.
تعریف کالاهای قابل فروش
محصولات ارایه شده در وب‌سایت، توسط شرکت یدآوند شیمی تولید و با برند ثبت شدۀ ناتار عرضه می‌شوند و ساخت ایران می‌باشند.
- کلیه مسئولیت‌های مربوط به کیفیت و قیمت بر عهده شرکت یدآوند شیمی است.
- فاکتور کالاهایی که توسط ناتار در سایت عرضه می‌شود، در صورت درخواست خریدار توسط ناتار ارسال می‌شود.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از خدمات ناتار استفاده می‌کنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید می‌کنید و یا به ناتار ایمیل می‌زنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویه‌ها باشد، شما موافقت می‌کنید که ناتار به صورت الکترونیکی ( از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویس‌های الکترونیکی ) به درخواست شما پاسخ دهد. همچنین آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که مشتری در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های شرکت از طریق آنها صورت می‌گیرد. جهت اطلاع‌رسانی رویدادها، خدمات ویژه با پروموشن‌ها، امکان دارد ناتار برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل ها و پیامک‌ها نداشته باشند، می‌توانند از طریق ایمیل موضوع را به اطلاع ناتار برسانند.
سیاست‌های رعایت حریم شخصی
ناتار به اطلاعات خصوصی اشخاصی که از خدمات سایت استفاده می‌کنند، احترام گذاشته و از آن محافظت می‌کند. ناتار متعهد می‌شود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، تکنولوژی مورد نیاز برای هرچه مطمئن‌تر و امن‌تر شدن استفاده شما از سایت را، توسعه دهد. در واقع با استفاده از سایت ناتار، شما رضایت خود را از این سایت نشان می‌دهید. همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات ناتار مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کلیه محتوای تولید شده توسط ناتار جزئی از اموال ناتار محسوب می‌شود و حق استفاده و نشر بخشی و یا تمامی مطالب موجود و در دسترس در انحصار ناتار است و هرگونه استفاده بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای ناتار محفوظ می‌دارد.
ثبت، پردازش و ارسال سفارش
- روز کاری به معنی روز شنبه تا چهارشنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارش‌های ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات پردازش می‌شوند. ناتار به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارش‌گیری می‌دهد و زمان تحویل در تهران حداکثر ۳ روز کاری و شهرستان‌ها ۷ روز کاری می‌باشد.
- کلیه سفارش‌های ثبت شده در سایت ناتار به وسیله ارسال کد سفارش و پیش فاکتور از طریق ایمیل، در صف پردازش قرار می‌گیرند. ناتار همواره در ارسال و تحویل کلیه سفارش‌های ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام می‌دهد. باوجود این، در صورتی که موجودی محصولی در ناتار به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارش‌گذاری، حق لغو آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای ناتار محفوظ است و یا مشتری می‌تواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا انصراف مشتری، مبلغ پرداخت شده طی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- ناتار مجاز است بدون اطلاع قبلی نسبت به توقف سفارش‌گیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارش‌های ثبت شده قبل از توقف سفارش‌گیری، پردازش و ارسال می‌شود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون اطلاع قبلی، برای ناتار محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت ناتار حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای ناتار محفوظ است. ناتار در اسرع وقت وجوه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت می‌نماید و مشتری با ورود به سایت ناتار می‌پذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است در صورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، ناتار جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش می‌تواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، هنگام ثبت سفارش خود، با انتخاب گزینه «تکمیل اطلاعات حقوقی» و وارد کردن مشخصات سازمان مورد نظر، برای خرید سازمانی و دریافت فاکتور رسمی اقدام کنند. همچنین آدرسی که خریدار به عنوان آدرس تحویل‌گیرنده ثبت یا انتخاب می‌کند، در فاکتور درج خواهد شد و لازم است درخواست‌کنندگان فاکتور به نام شخص حقوقی به هنگام ثبت سفارش به این نکته توجه کافی داشته باشند، چرا که تغییر آدرس درج شده روی فاکتور پس از پردازش و تایید سفارش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.
- امکان پرداخت در محل برای سفارش‌هایی که از طریق باربری ارسال می‌شوند یا مبلغ آنها بیشتر از ده میلیون ریال است، وجود ندارد و لازم است پیش از ارسال، مبلغ اینگونه سفارش‌ها از طریق پرداخت کارت به کارت یا پرداخت اینترنتی تسویه شود.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکان‌پذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
- در صورت خرید اعتباری ( استفاده از کد تخفیف یا ووچر ) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- در رابطه با سرویس تحویل کالا، سفارش درب اصلی ساختمان ( منتهی به خیابان ) تحویل داده می‌شود.
- شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی می‌شود که کاربران کد سبد خرید سفارش خود را دریافت کنند و بدیهی است که ناتار هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
خسارت در هنگام حمل و نقل
ناتار همواره نهایت تلاش خود را می‌کند تا کلیه سفارش‌ها در نهایت صحت و بدون آسیب به دست مشتریان خود در سراسر کشور برسد. با توجه به بسته‌بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله ( درج در سبد خرید و اطلاع‌رسانی ) به این معنی است که بروز هرگونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و ناتار تنها در صورت تایید شرکت حمل‌کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌کند. آسیب‌های ناشی از حمل و نقل باید در عرض ۲۴ ساعت کاری پس از تحویل سفارش به شرکت یدآوند شیمی اطلاع داده شود و کالای آسیب‌دیده به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل‌کننده و کلیه متعلقات و فاکتور به شرکت ارسال شود. ©کلیه محتویات سایت ناتار شامل قانون حق تکثیر شده و به سایت ناتار تعلق دارد.
نمایندگی
محصولات ناتار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر چون شهروند، رفاه، سپه، اتکا، هایپر فامیلی و ... به فروش می‌رسند و در هیچ نقطه‌ای از کشور نمایندگی فروش اختصاصی ندارد.
قوه قهریه
تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد قوه قهریه، ناتار هیچ‌گونه مسئولیتی ندارد، ناتار خود را ملزم به رعایت حریم شخصی کاربران می‌داند، لطفا در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را از طریق کانال‌های ارتباطی ذکر شده با ما در میان بگذارید.
نظرات کاربران
هدف از ایجاد بخش نظرات در ناتار، اشتراک‌گذاری تجربه‌ خرید و کاربرد محصولاتی است که به فروش می‌رسد. بدیهی است بخش نظرات ناتار با دیگر سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی متفاوت است. در این بخش، هر کاربر مجاز است در چارچوب شرایط و قوانین سایت، نظرات خود را به اشتراک بگذارد و پس از بررسی و تایید کارشناسان، نظرش را روی سایت مشاهده کند. بدیهی است که اگر قوانین سایت در نظرات کاربری رعایت نشود، تایید نمی‌شوند و در نتیجه در سایت به نمایش درنمی‌آیند. نمایش نظرات کاربران در سایت به هیچ‌وجه به معنی تایید فنی ناتار درباره‌ محتویات نظر نیست؛ لذا از کاربران محترم تقاضا می‌شود، نظرات را اصل و پایه‌ انتخاب و تصمیم‌گیری خود قرار ندهند.
شرایط و قوانین درج نظر در بخش نظرات کاربران
۱- فارسی بنویسید و از صفحه کلید فارسی استفاده کنید. بهتر است از فضای خالی (Space) بیش از حد معمول، کشیدن حروف یا کلمات، استفاده‌ مکرر از یک حرف یا کلمه، شکلک و اموجی در متن خودداری کنید.
۲- برای نظر یا نقد و بررسی خود عنوانی متناسب با متن انتخاب کنید. یک عنوان خوب کاربران را برای خواندن نظر شما ترغیب خواهد کرد.
۳- نقد کاربران باید شامل قوت‌ها و ضعف‌های محصول در استفاده عملی و تجربه‌ شخصی باشد و مزایا و معایب به صورت خلاصه و تیتروار در محل تعیین شده درج شود. لازم است تا حد ممکن از مبالغه و بزرگ‌نمایی مزایا و معایب محصول خودداری کنید.
۴- نقد مناسب، نقدی است که فقط معایب یا فقط مزایا را در نظر نگیرد؛ بلکه به‌طور واقع‌بینانه معایب و مزایای هر محصول را در کنار هم بررسی کند.
۵- با توجه به ساختار بخش نظرات، سؤالات مشتریان و یا درخواست راهنمایی، مورد بررسی قرار می گیرند و در صورت لزوم پاسخ داده خواهند شد.
۶- کاربران ارسال کننده‌‌ نظر موظف‌اند از ادبیات محترمانه استفاده و از توهین به دیگر کاربران یا سایر افراد پرهیز کنند. بدیهی است هرگونه توهین به فرد یا افراد و استفاده از کلمات نامناسب، باعث تایید نشدن نظر کاربر می‌شود.
۷- تمام کاربران حق دارند نظرات خود را به شرط رعایت قوانین، در سایت منتشر کنند؛ لذا حتی اگر نظری را به دور از واقعیت، جانب‌دارانه یا اشتباه یافتید، نباید نظر دهنده را مخاطب قرار دهید یا از وی انتقاد کنید. هر کاربر تنها می‌تواند نظر خود را عنوان و قضاوت را به خوانندگان نظرات واگذار کند.
۸- با توجه به مسئولیت سایت در قبال لینک‌های موجود در آن، نباید لینک سایت‌های دیگر را در نظرات خود ثبت کنید. دقت داشته باشید تا جای ممکن از هرگونه لینک دادن ( فرستادن ) دیگر کاربران به سایت‌های دیگر و درج ایمیل یا نام کاربری شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
۹- تنها نظراتی تایید خواهند شد که مرتبط با محصول مورد نظر باشند؛ لذا بحث‌های متفرقه و غیر مرتبط با محصول را مطرح نکنید.
۱۰- بهتر است مطالبی در این بخش ثبت شوند که برای بازدیدکنندگان سایت مفید باشند؛ لذا از بیان هرگونه مطالب شخصی، غیر مرتبط یا غیر ضروری در این بخش پرهیز کنید.
۱۱- لازم است نظرات خود را به صورت نگارشی ثبت و از کوتاه کردن کلمات یا استفاده از ادبیات محاوره تا جای ممکن خودداری کنید. استفاده از ادبیات نوشتاری که قابلیت نمایش در سایت را داشته باشد، لازمه‌ تایید نظرات کاربران است.
- بهتر است پرسش و پاسخ کوتاه و مختصر باشد؛ زبان و رسم‌الخط فارسی و اسلوب نگارش هم در آن رعایت شده باشد.
- پرسش خودتان را فقط یک بار و زیر محصول مورد نظرتان بنویسید.
- از ثبت اطلاعات شخصی از قبیل ایمیل، شماره تماس و نام کاربری شبکه‌های اجتماعی در بخش پرسش و پاسخ پرهیز کنید.
توجه داشته باشید که نظر یا پرسش و پاسخ فقط باید در رابطه با کالا باشد، بنابراین برای پیگیری یا سوال درباره سفارش با امور مشتریان ناتار ( شماره ۸۸۷۳۴۶۱۰-۰۲۱ ) تماس بگیرید یا از طریق فرم صفحه «تماس با ما» با انتخاب موضوع پیگیری سفارش یا خدمات پس از فروش، سوال یا درخواست خود را مطرح کنید.
GET IN TOUCH WITH US TODAY
خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید سرافراز، خیابان پنجم، شماره 4، طبقه دوم
تلفن : 88749318 - 88734610 - 021
فکس : 88736088 - 021
ایمیل : info@natarco.ir
اینستاگرام : instagram.com/natar.yach